Tedarikçinin hedefi Çin otomotiv pazarı

TAYSAD, Avrupa Dışındaki Pazarlara Yönelerek Riskleri Azaltıyor

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Avrupa otomotiv endüstrisindeki yavaşlamaya karşı pazar çeşitliliğini artırarak riskleri azaltmayı hedefliyor. TAYSAD Başkanı Yakup Birinci, Türk tedarikçilerin hem teknolojiye uyum sağlamak hem de üretimi artırmak için bu adımın önemli olduğunu vurguladı.

ASYA PAZARLARINA ODAKLANMA

Türk otomotiv endüstrisinin ana pazarının Avrupa olmasına rağmen, TAYSAD Başkanı Yakup Birinci, pazar çeşitliliğini artırmak için çalışmalar yürüttüklerini belirtti. Birinci, “Çin, Hindistan ve Kuzey Amerika gibi elektrikli araç üretiminde öne çıkan pazarlara giriş çalışmalarımız artıyor. Özellikle Asya pazarlarında iş birliklerini güçlendirerek Türk tedarik sanayisinin kalitesini bu coğrafyalara taşımak önemli hedeflerimizden biri. Üyelerimizin Kuzey Amerika pazarındaki paylarını artırmak için projeler başlattık” şeklinde konuştu.

ÇİN’DEN GELEN TALEPLERE YANIT VERİYORUZ

TAYSAD, Türkiye’de üretim yapmak isteyen Çinli markalarla iş birliği yapmak için temas halinde. Yakup Birinci, “Yerli üreticilerimiz, Çinli markaların ürün gamları ve üretim takvimlerine yönelik tedarik hazırlıkları yapıyor. Yerli tedarik sanayimiz bu tür yatırımlara hazır durumda. Ayrıca yerelleştirme hedefleri doğrultusunda, bu markaların tedarik zincirlerine yerli katkı sağlanması için çalışmalar yürütüyoruz” açıklamasında bulundu.

KÜRESEL TEDARİKTE GÜÇLÜ KONUM

TAYSAD Başkanı Yakup Birinci, bu yılın ilk yarısında sektörün performansını değerlendirdi. Birinci, “İlk 5 ayda toplam araç üretimimiz 632 bin adede ulaştı. İç satışlarda önceki yıla göre %3,1 artış görüldü. İhracatta ise %5,3’lük bir artış sağlandı. Türk otomotiv sanayinin küresel tedarik zincirindeki konumu oldukça sağlam” şeklinde konuştu.

YENİ PROJELERE İHTİYAÇ VAR

  • TAYSAD Başkanı, tedarik sanayisinin gücünün yeni projelerle devam edeceğini belirtti. Yakup Birinci, “Yeni projeler almazsak, ihracatımızda düşüş yaşanabilir. Rekabetçilik için maliyetlerimizi gözden geçirmeliyiz. Yeni mobilite çözümleri ve batarya üretimi gibi alanlarda adımlar atarak rekabet gücümüzü artırmalıyız” ifadelerini kullandı.

YERLİ TALEPLERE CEVAP VERİYORUZ

  • TAYSAD’ın, Türkiye’de faaliyet gösteren tedarik şirketlerinin %80’inin yerli komponent ihtiyacını karşıladığı belirtildi. Ancak elektrikli araçlar ve yeni teknolojilerle beraber dışa bağımlılığın arttığına dikkat çekildi. TAYSAD, üyelerini bu alana yatırım yapmaları konusunda teşvik ediyor.

Related Posts

Elektrikli araçta Citroen ilk 3’te

Yakın zamanda Türkiye’nin en ucuz elektrikli modelini piyasaya sunan Citroen, bu alanda Togg ve Tesla’nın ardından geçtiğimiz ay pazarda ilk 3’e girmeyi başardı. Elektrikli satışlarının yeni modellerle birlikte son üç ayda 3 bin 831 adedi bulduğunu söyleyen Citroen Marka Direktörü Bora Duran, “Elektriklide toplam pazardan yaklaşık yüzde 8.1’lik bir pay elde etmeyi planlıyoruz” dedi.

Yaşam simülasyonu oyunu 2026’nın ilk yarısında PS5’te olacak

KRAFTON Inc., yaşam simülasyonu oyunu inZOI’nin PlayStation 5 sürümünün 2026’nın ilk yarısında piyasaya sürüleceğini açıkladı.

Sağlıkta kuantum sıçraması! Bilim dünyası dönüşüyor

Kuantum bilgisayarları, sağlık sektöründe çığır açan yeniliklerle bilim dünyasını yeniden şekillendirdi. Klasik bilgisayarların çözmekte zorlandığı karmaşık problemleri ışık hızında çözebilen bu teknoloji, genetik analizlerden ilaç geliştirmeye …

Otomobilde devrim gibi teknoloji: Gösterge paneli yok, artık tüm bilgiler ön camda olacak! Eylülde geliyor

Otomobil üreticileri, 2025’in ilk yarısında birçok önemli modeli yollara çıkarmış olsa da, asıl büyük sürprizlerini yılın ikinci yarısına saklıyor.

Teyit: Japonlar Down sendromuna çare mi buldu?

Mie Üniversitesi’nden araştırmacıların, CRISPR-Cas9 gen düzenleme teknolojisini kullanarak yaptığı bir atılım sosyal medyada büyük yankı uyandırdı.

Füzyon teknolojisinde sıra dışı bir öneri: Cıvadan altın üretmek mümkün mü?

Füzyon enerjisi üzerine çalışan bir girişim, cıva-198 izotopunu kullanarak altın üretmenin teorik olarak mümkün olduğunu savunuyor. Bu fikir, enerji üretiminin yanında ekonomik geri dönüş hedefini de gündeme taşıyor.