Citroen, yenilediği modelleriyle büyüme ivmesini artırmaya devam ediyor. Temmuz ayı itibarıyla başta elektrikli araçlar segmenti olmak üzere sektörün dikkat çekici markaları arasında yerini alan Citroen, geçtiğimiz ay gerçekleştirdiği bin 362 adetlik elektrikli araç satışıyla yüzde 7,9’luk paya ulaştı ve üçüncü sırada yerini aldı. Son iki aylık toplam elektrikli araç satış adedi 3 bin 831’e ulaşan markanın yükselen performansının başrolleri ise yeni C3 ve C3 Aircross modelleri oldu.
Yeni Citroën e-C3, temmuz ayında gerçekleştirdiği 1.050 adetlik satış ve yüzde 87’lik payla segmentinin açık ara lideri oldu. Mayıs ayı sonunda satışa sunulan yeni e-C3, 3 aylık dönemde ulaştığı bin 894 adetlik satışla da yüzde 63 ile segmentinin aslan payını elinde bulunduruyor. Yine aynı dönemde satışa sunulan yeni e-C3 Aircross ise ulaştığı yüzde 7’lik payla segmentinde dördüncü sıraya yükseldi. Araç, ilk 7 aylık dönem göz önüne alındığında ise bin 222 adetlik satış ile yükselişini sürdürdü. C segmentinin önemli oyuncularından e-C4 ve e-C4 X de, ilk 7 aylık dönemde ulaştığı bin 904 adetlik satış ile markanın bu pazardaki yükselişinde önemli bir paya sahip.
Markanın elektrikli araçlarda ortaya koyduğu yükselen performansını değerlendiren Citroën Marka Direktörü Bora Duran, “Marka olarak temmuzda elektrikli araç pazarında üçüncü olarak podyuma çıktık. e-C3 ve e-C3 Aircross, elektrikli araç pazarındaki büyümemizde lokomotif görevini üstlendi. Her iki araç da pazarda çok hızlı şekilde kabul gördü. Tabii burada e-C4 ve e-C4 X’in de hakkını vermeliyiz, bizi çok iyi şekilde desteklediler” dedi.
Yeni e-C3 ve C3 Aircross’un etkisiyle B segmentinde 15 bin adetlik bir yıl sonu hedeflerinin olduğun hatırlatan Bora Duran, şöyle devam etti: “Bunun da bizim pazar payımıza yaklaşık 1.3-1.4 gibi bir katkısı olacağını öngörüyoruz. Daha önce açıkladığımız gibi hedefimiz yılı yaklaşık 9 bin 500 adet C3 Aircross, yaklaşık 5 bin 500 de e-C3 satışıyla tamamlamak. Marka olarak yıl sonu hedefimiz olan 71 bin adetlik rekor satış için bu iki model çok önemli bir itici güç olacak ve bunu satış rakamlarıyla şimdiden kanıtlamış durumdalar. Elektrikli araç tarafında da C3, C3 Aircross, C4 ve C4 X’in elektrikli versiyonlarıyla toplam pazarın içerisinden yaklaşık 8.1’lik bir pay elde etmeyi planlıyoruz. Elektrikli araç satışımız hali hazırda bu modellerle beraber hızlanırken markamız bunun yanında ticari tarafta da özellikle Berlingo ile çok baskın olarak devam ediyor. Yılın ilk yarısında çok hızlı şekilde devam ettik. Yılın geri kalan yarısında da ticari araç tarafında yine agresif olacağız. Elektrikli ve ticari araçlardaki bu başarılarımızın yanı sıra; C4 ve C4 X özellikle C4 X tarafında şu anda filo pazarında çok ciddi adetler yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz.”