Elektrikli araçta Citroen ilk 3’te

Citroen, yenilediği modelleriyle büyüme ivmesini artırmaya devam ediyor. Temmuz ayı itibarıyla başta elektrikli araçlar segmenti olmak üzere sektörün dikkat çekici markaları arasında yerini alan Citroen, geçtiğimiz ay gerçekleştirdiği bin 362 adetlik elektrikli araç satışıyla yüzde 7,9’luk paya ulaştı ve üçüncü sırada yerini aldı. Son iki aylık toplam elektrikli araç satış adedi 3 bin 831’e ulaşan markanın yükselen performansının başrolleri ise yeni C3 ve C3 Aircross modelleri oldu.

YENİ ELEKTRİKLİ C3 SINIFININ LİDERİ

Yeni Citroën e-C3, temmuz ayında gerçekleştirdiği 1.050 adetlik satış ve yüzde 87’lik payla segmentinin açık ara lideri oldu. Mayıs ayı sonunda satışa sunulan yeni e-C3, 3 aylık dönemde ulaştığı bin 894 adetlik satışla da yüzde 63 ile segmentinin aslan payını elinde bulunduruyor. Yine aynı dönemde satışa sunulan yeni e-C3 Aircross ise ulaştığı yüzde 7’lik payla segmentinde dördüncü sıraya yükseldi. Araç, ilk 7 aylık dönem göz önüne alındığında ise bin 222 adetlik satış ile yükselişini sürdürdü. C segmentinin önemli oyuncularından e-C4 ve e-C4 X de, ilk 7 aylık dönemde ulaştığı bin 904 adetlik satış ile markanın bu pazardaki yükselişinde önemli bir paya sahip.

YENİ 2 MODELLE PODYUMA ÇIKTI

Markanın elektrikli araçlarda ortaya koyduğu yükselen performansını değerlendiren Citroën Marka Direktörü Bora Duran, “Marka olarak temmuzda elektrikli araç pazarında üçüncü olarak podyuma çıktık. e-C3 ve e-C3 Aircross, elektrikli araç pazarındaki büyümemizde lokomotif görevini üstlendi. Her iki araç da pazarda çok hızlı şekilde kabul gördü. Tabii burada e-C4 ve e-C4 X’in de hakkını vermeliyiz, bizi çok iyi şekilde desteklediler” dedi.

YIL SONUNA KADAR 15 BİN SATIŞ HEDEFİ

Yeni e-C3 ve C3 Aircross’un etkisiyle B segmentinde 15 bin adetlik bir yıl sonu hedeflerinin olduğun hatırlatan Bora Duran, şöyle devam etti: “Bunun da bizim pazar payımıza yaklaşık 1.3-1.4 gibi bir katkısı olacağını öngörüyoruz. Daha önce açıkladığımız gibi hedefimiz yılı yaklaşık 9 bin 500 adet C3 Aircross, yaklaşık 5 bin 500 de e-C3 satışıyla tamamlamak. Marka olarak yıl sonu hedefimiz olan 71 bin adetlik rekor satış için bu iki model çok önemli bir itici güç olacak ve bunu satış rakamlarıyla şimdiden kanıtlamış durumdalar. Elektrikli araç tarafında da C3, C3 Aircross, C4 ve C4 X’in elektrikli versiyonlarıyla toplam pazarın içerisinden yaklaşık 8.1’lik bir pay elde etmeyi planlıyoruz. Elektrikli araç satışımız hali hazırda bu modellerle beraber hızlanırken markamız bunun yanında ticari tarafta da özellikle Berlingo ile çok baskın olarak devam ediyor. Yılın ilk yarısında çok hızlı şekilde devam ettik. Yılın geri kalan yarısında da ticari araç tarafında yine agresif olacağız. Elektrikli ve ticari araçlardaki bu başarılarımızın yanı sıra; C4 ve C4 X özellikle C4 X tarafında şu anda filo pazarında çok ciddi adetler yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz.”

C5 AİRCROSS YENİLENİYOR

    Citroen Marka Direktörü Bora Duran, yeni model atakları kapsamında ağustos ayı itibarıyla yeni Ami modelini satışa sunduklarının altını çizerken, senenin kalanında yeniliklerle ilgili olarak, “Tabii ki mevcut C5 Aircross da bugün bize aylık olarak yaklaşık 600-700 gibi bir adet getiriyor. Yılın son çeyreğinde satışa sunmayı planladığımız yeni C5 Aircross ile ivmemiz hızlanacak” açıklamasında bulundu. Yeni C5 Aircross, hibrit, plug-in hibrit ve elektrikli olmak üzere üç farklı elektrikli güç-aktarma sistemi ile müşterilere geniş bir yelpazede seçme özgürlüğü sunuyor.

Related Posts

Yaşam simülasyonu oyunu 2026’nın ilk yarısında PS5’te olacak

KRAFTON Inc., yaşam simülasyonu oyunu inZOI’nin PlayStation 5 sürümünün 2026’nın ilk yarısında piyasaya sürüleceğini açıkladı.

Sağlıkta kuantum sıçraması! Bilim dünyası dönüşüyor

Kuantum bilgisayarları, sağlık sektöründe çığır açan yeniliklerle bilim dünyasını yeniden şekillendirdi. Klasik bilgisayarların çözmekte zorlandığı karmaşık problemleri ışık hızında çözebilen bu teknoloji, genetik analizlerden ilaç geliştirmeye …

Otomobilde devrim gibi teknoloji: Gösterge paneli yok, artık tüm bilgiler ön camda olacak! Eylülde geliyor

Otomobil üreticileri, 2025’in ilk yarısında birçok önemli modeli yollara çıkarmış olsa da, asıl büyük sürprizlerini yılın ikinci yarısına saklıyor.

Teyit: Japonlar Down sendromuna çare mi buldu?

Mie Üniversitesi’nden araştırmacıların, CRISPR-Cas9 gen düzenleme teknolojisini kullanarak yaptığı bir atılım sosyal medyada büyük yankı uyandırdı.

Füzyon teknolojisinde sıra dışı bir öneri: Cıvadan altın üretmek mümkün mü?

Füzyon enerjisi üzerine çalışan bir girişim, cıva-198 izotopunu kullanarak altın üretmenin teorik olarak mümkün olduğunu savunuyor. Bu fikir, enerji üretiminin yanında ekonomik geri dönüş hedefini de gündeme taşıyor.

Elon Musk’ın yaptıkları kendini bitirdi: Tesla’nın karı ikinci çeyrekte sert düştü

Amerikan elektrikli otomobil üreticisi Tesla’nın net karı, bu yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 16 düşüş kaydetti.